Mailen en delen

Je website kan nog zo functioneel zijn, als er niemand op terecht komt, heb je er niets aan. Vindbaarheid op Google (SEO) is één onderdeel, al dan niet betaald. Maar wat als je doelgroep niet actief op zoek is? Wat als je zoekwoorden niet specifiek genoeg zijn of als je niet meer wilt betalen om bovenaan bij Google te verschijnen?

Download 50 manieren om je kennis te delen.

Drie ervan verklap ik hier al: mailings, social media en een boek.

Mailings

Mailings om je blogartikelen te delen met je doelgroep. Vooralsnog alleen in Mailchimp.

Dit zijn de diensten voor je mailings:

  • Opzet lijst en mailing inclusief vormgeving in Mailchimp. Plaatsing inschrijfformulier op WordPress-website.
  • Lijstenbeheer in Mailchimp.
  • Berichten schrijven op basis van blogartikelen en eventueel losse berichten.
  • Klaarzetten berichten voor versturing.
  • Beantwoorden en doorsturen van vragen met mijn naam en e-mailadres in de afzender.

Social media

Je plaatst berichten op social media om je blogartikelen te delen met je doelgroep.

Mijn diensten:

  • Bedrijfsprofielen aanmaken, aanscherpen en onderhouden.
  • Advies voor persoonlijke profielen.
  • Losse berichten maken, plaatsen en delen.
  • Advies voor uitnodigingen, reageren en liken door medewerkers.
  • Delen blogartikelen, oud en nieuw, gepland en ongepland.

LinkedIn

  • Redigeren of schrijven op basis van jouw input van artikelen op LinkedIn.
  • Adverteren op LinkedIn (SEA).
  • Opzetten van een groep.
  • Referenties verzamelen.

Facebook

  • Opzetten van een groep.
  • Adverteren op Facebook (SEA).

Twitter

Google

  • Google+ en Google Mijn Bedrijf opzetten.

Beeld

  • Infographics maak ik zelf voor je.
  • Opzoeken van geschikt materiaal uit gratis beeldbanken of een beeldbank waar jij een abonnement op hebt.
  • Opdracht aan een fotograaf of vormgever uit jouw of mijn netwerk.

Boek

Van e-boek tot handboek: een boek versterkt je autoriteit op je vakgebied.

  • Voorstel onderwerp dat past in je rode loper.
  • Outline en indeling.
  • Schrijven of redactie op basis van jouw input en interviews.
  • Begeleiding druk en uitgave.
  • Begeleiding en uitvoering promotie, bijvoorbeeld met een website of crowdfunding.