LinkedIn is zinloos zonder blog

Honderd keer gedeeld op LinkedIn, duizend contacten, tienduizend volgers. Je post geliked, trending artikelen geplaatst. Het lijkt aantrekkelijk en aanbieders spammen je gek ermee. Natuurlijk kun je heel veel likes krijgen met leuke raadsels. Maar wat levert dat je op? Zet liever LinkedIn voor je blog in.

LinkedIn is de Horecava

Je biedt een inhoudelijke dienst. Je kunt organisaties op een hoger plan tillen met jouw advies en begeleiding. Je hebt een verhaal. Dat verhaal vertel je niet op LinkedIn. Zoals een restaurant wel op de Horecava staat, maar daar geen klanten werft. Die klanten moeten naar je restaurant komen en het restaurant van een consultant is de website. Maar sla je de Horecava een jaar over, dan mis je de noodzakelijke exposure die wel tot klanten leidt.

oma op LinkedIn voor je blogJe blog is het menu van de week

Mijn favoriete restaurants hebben elke week een nieuwe kaart. Of tenminste een wisselende dagschotel. Verandering van smaak doet eten en dat geldt natuurlijk ook voor je website. Op je website staat een blog met regelmatig nieuwe artikelen. Artikelen met inhoud. Daar breng je al die leuke LinkedIncontacten naartoe.

Hoe kun je LinkedIn voor je blog inzetten?

Naast dat je je op social media uiteraard sociaal moet gedragen, kun je zelf goed laten zien wat jij belangrijk vindt. Dat toon je op vier plaatsen:

  1. Persoonlijke profiel van alle consultants en andere medewerkers
  2. Bedrijfspagina
  3. Posts
  4. Artikelen

Je persoonlijke profiel

Op je persoonlijke profiel kun je maximaal drie websites invullen. Wijs al je medewerkers hierop. Zorg dat er niet ‘Company Website’ staat, maar de naam van de website. Overweeg om ten minste één link rechtstreeks naar de blogpagina van je bedrijfswebsite te leiden en noem die ‘Blog van [je eigen bedrijfsnaam]‘ of bijvoorbeeld ‘Kennisbank‘. 

Je bedrijfspagina

Maak een bedrijfspagina aan. Plaats daarop posts over events, de ontwikkelingen van je bedrijf, leuke nieuwe klanten waar je er wel meer van wilt en af en toe een link naar je blog. Zorg dat al je medewerkers een goed persoonlijk profiel hebben, dat ze linken aan de bedrijfspagina. Nodig actief volgers uit.

Posts of berichten

Plaats regelmatig een bericht op je profiel van LinkedIn. Deel in elk geval elk nieuw blogartikel op LinkedIn en gebruik daar de verleidende en prikkelende tekst voor, waarmee je de link ook rondmailt. Je kunt ook goed oude blogartikelen nog eens op LinkedIn te delen. Er zijn altijd nog mensen die het niet eerder gelezen hebben en zelfs mensen die het nog een tweede keer willen lezen. Want jouw blogs zijn waardevolle informatie voor je doelgroep! Zorg dus dat je website en je blog ook knoppen bevatten waarmee mensen de artikelen kunnen delen. Ook op social media waar jij niet actief bent, maar je doelgroep misschien wel. Post dagelijks tot maximaal drie keer per dag. Zo kun je LinkedIn voor je blog inzetten.

Artikelen

Wil je een uitgebreider verhaal delen, dan schrijf je een artikel, sinds kort ook voor de Nederlandstalige profielen beschikbaar. Bedenk echter wel dat mensen die je artikelen compleet op LinkedIn kunnen lezen, niet automatisch doorklikken naar je website, zelfs als je er een link in hebt opgenomen. Zorg dus dat de clou van je artikel in elk geval naar je website wijst. Kortom: gebruik LinkedIn voor je blog en blog niet voor Linkedin.

Deel dit artikel!

Volg mij op LinkedIn en deel dit artikel op LinkedIn met de knoppen hieronder.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

ClineKennisdelen gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren. Klik voor akkoord. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website staan op 'toestaan cookies' om je de beste surfervaring te geven. Ik verzamel anonieme gegevens met Google Analytics om te zien hoe mijn website functioneert en welke blogartikelen populair zijn. Daarin zit wel je volledige IP-adres, maar ik deel zo min mogelijk gegevens met Google en heb alles uitgevinkt. Ik volg je gedrag op mijn website niet persoonlijk. Mijn privacyverklaring staat onder Contact: https://clinekennisdelen.nl/contact-met-cline/Als je deze website blijft gebruiken zonder het wijzigen van je cookie-instellingen of je klikt op 'Akkoord' hieronder, ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten