Wervende website

    Wervende website

    Als converterende content de brandstof is, dan is een wervende website de machine. 47% van de ondervraagde adviesbureaus uit mijn onderzoek noemt conversie als meetbaar doel voor hun website; je wilt toch een wervende website.

    Het is goed mogelijk om je diensten te verkopen met je website, maar je bent geen schoenenwinkel. De conversie die adviesbureaus zoeken met hun website is dat de anonieme websitebezoeker contact opneemt en zich laat kennen. Een wervende website legt daarvoor de rode loper uit. Rik Bijmholt van Anderson MacGyver zegt daarover: “We plaatsen whitepapers en blogartikelen die we delen op social media. Dat geeft reuring en lokt reacties uit. De combinatie van publicaties op de website en social media is een prachtig communicatiemiddel.”

    Jouw rode loper in 4 stappen

    Ja, ik heb een format, maar ik gebruik geen frietsnijder om elke website hetzelfde te maken. Jouw bureau, waarden en wensen zijn mijn uitgangspunt. Als je het dan toch wilt weten, dit werkt wel goed:

    1. Zorg je dat de teksten en beelden aansluiten bij het verhaal van je doelgroep, waardevolle informatie leveren en verwijzen naar het advies dat je aanbiedt,dan heb je een eerste stap gezet.
    2. Veel relevante content levert aandacht op van je websitebezoekers en scoort op zoekmachines. Deel je artikelen per mail en social media om contact te houden met je doelgroep.
    3. Geef ze daarmee reden om zich in te schrijven voor je mailingen, al dan niet met een e-boek of iets dergelijks ter beloning. Het e-boek moet wel antwoord geven op een vraag vroeg in het proces van de afweging die je potentiële klant maakt. Bijvoorbeeld: hoe kies je een goed adviesbureau?
    4. De volgende stap is dat je websitebezoeker contact met je bureau opneemt. Het is echter vaak een te hoge drempel om direct een compleet adviestraject af te nemen. Bied daarom een kennismakingsproduct aan: bijvoorbeeld een fysiek boek, training of lezing waarmee je websitebezoekers je bureau beter leren kennen en waarvoor ze een klein bedrag neertellen.

    Nu heb je als het ware de rode loper uitgelegd om je websitebezoeker te ontvangen en te converteren naar een prospect; iemand die interesse heeft in het advies dat je biedt.

    Wat maakt het tot een wervende website?

    Maar daarvoor heb je wel een krachtige indeling, sterke vormgeving en wervende teksten nodig. Je zoekt daarin een vorm die past bij je bureau en bij wat je uit wilt stralen. Daarom heb je niet veel aan een SEO-schrijver die misschien heel veel mensen naar je website trekt, maar vervolgens alleen gemeenplaatsen biedt met veel zoekwoorden erin.

    Wat heb jij nodig?

    Het moet in je eigen woorden en dat is altijd lastig. Ik heb een checklist van 175 punten (en groeiend) om je daarbij te ondersteunen, vragen te stellen over je bureau, je diensten en je doelgroep. Op basis van je interne organisatie zet ik die in volgorde van quick wins, zodat je met de eerste tien punten al redelijk opschiet. Maar dan nog is de invulling afhankelijk van de waarden die je als bureau hanteert. Met een nuchtere Nederlandse doelgroep kun je de Amerikaanse acquisitie niet één-op-één overnemen. Ik begeleid je daarin. Zoek met jou naar evenwicht en optimum.

    Kies een website die bij je bureau past

    Wat het beste is voor jouw bureau en wat je precies nodig hebt is mijn uitgangspunt. Dat is afhankelijk van het precieze doel van de website van jouw bureau, de behoefte van jouw marketing en verkoop, de werkwijze van je consultants en de waarden van je bureau. Daarom bied ik je eerst een uitgebreid stappenplan aan mét desgewenst een ingevulde communicatiekalender voor het komende jaar. Precies op maat voor jouw adviesbureau, met de 5 Quick Wins uitgelicht uit de 175 punten die ik meet en uitgebreid toelicht, na een korte intake.

    Voor dat stappenplan betaal je maar € 247 exclusief btw. Dan beslis je daarna wat je zelf kunt en wat eventueel mijn rol daarin is.





    Neem met mij contact op voor een stappenplan.Neem met mij contact op voor een kennismakingsblog
    Je zit nergens aan vast!



    Stuur dan ook maar meteen die infographic en de mailing met elke 2 weken een goed artikel

    Workshop Wervende Website

    Aansluitend op de vraag geef ik in een dagdeel de workshop Nu moet je toch echt iets aan je website doen. Ik vraag hiervoor 750 euro exclusief btw. Voor laaggeletterden doe ik het gratis.

    Vooraf graag persoonlijk of telefonisch contact om de behoefte scherp te krijgen.

    Voor wie?

    Geschikt voor deelnemers die kennis te delen hebben en zelf content (willen) plaatsen op een website of hun LinkedInaccount met als doel diensten of ideeën aan te bieden. Minder geschikt voor beeldende kunstenaars of websites voor concrete producten zoals schoenen, die weinig verdere uitleg nodig hebben. Speciaal ontwikkeld voor organisatieadviesbureaus met 5 tot 70 medewerkers.

    Nodig

    Ik gebruik een flapover en als het kan maak ik graag gebruik van een beamer. Windowslaptop neem ik zelf mee. Deelnemers hebben alleen pen en papier nodig, geen tablet of laptop.





    Je zit nergens aan vast!



    Stuur dan ook maar meteen die infographic en de mailing met elke 2 weken een goed artikel.

    Reageren is niet mogelijk