V9 Maak een jaarplan voor je blog

In deze video ga ik je vertellen hoe je jouw online communicatie integreert met je bedrijfsvoering in een jaarplan en zo je missie realiseert.

Fail to plan and plan to fail

Vaak vragen klanten: ‘Als je ons nu gewoon even helpt met bloggen, dan slaan we dat plan over, want daar hebben we geen tijd voor.’ Dat is zoiets als zeggen: als je ons nu gewoon even helpt met lakken, dan gaan we die schuurmachine niet huren, want daar hebben we geen tijd voor. Communiceren zonder plan heeft geen zin. Communicatie zonder plan blijft niet plakken.

Maak ook een jaarplan voor je communicatie online

Je plant je financiën, je plant je projecten, je plant je events en productreleases. Dus je plant ook je communicatie. Als je de blog op je website inderdaad als archief van al je online communicatie gebruikt, is het alleen maar gemakkelijker. Het meeste is ook goed te automatiseren. Maak daarom een jaarplan. Hieronder kun je een template downloaden. Het staat in Excel en je kunt het helemaal aanpassen naar behoefte of precies zo gebruiken als het er staat.

Begin met een doel

Een goed plan begint met een doel. Dat maak je concreter door de stappen ernaartoe uit te werken en in te plannen.  Zo maak je van je online communicatie een project en kun je ook bepalen hoeveel het kost en hoeveel het op moet leveren. Als je uit de vijftig redenen om je kennis te delen van de website clinekennisdelen er enkele aankruist, dan wil je ook resultaat zien. Als je planning niet het gewenste resultaat oplevert, kun je verschillende aspecten veranderen om het resultaat te verbeteren. Zo draai je aan de knoppen om precies het resultaat uit jouw online communicatie te krijgen dat jouw bedrijf nodig heeft. Hieronder krijg je handvatten om je jaarplan in te vullen, zodat het schrijven van je teksten nog een eitje is. Je hoeft eigenlijk alleen de woorden nog maar aan elkaar te schrijven… Mocht je nog niet overtuigd zijn, dan geef ik hieronder nog twintig redenen om je online communicatie te plannen.

20 redenen

  1. jaarplanJe hebt geen stress meer wat je nu weer moet schrijven
  2. Je kunt vooruit werken
  3. Daardoor kun je ook ongemerkt een weekje of meer weg
  4. Je werkt toe naar een doel
  5. Je werkt in lijn met je bedrijfsmissie
  6. Je start op tijd met aandacht voor events
  7. Je slaat geen stap over
  8. Je kunt vanuit het plan gemakkelijk posten op social media
  9. Je hebt een overzicht van al je posts of berichten
  10. Je kunt rustig op zoek naar geschikte illustraties
  11. Je kunt illustraties ruim op tijd laten maken
  12. Je kunt altijd inbreken als je iets briljants invalt of als je wilt inhaken op de actualiteit
  13. Je hebt wel meer aan je hoofd
  14. Je kunt het perfect laten aansluiten op je andere online en offline communicatie en de andere processen in je organisatie
  15. Je hebt voor klanten altijd een toepasselijk artikel bij de hand in antwoord op hun vraag
  16. Je wisselt af met vormen en onderwerpen
  17. Je doorloopt steeds weer een vast stappenplan
  18. Je ziet precies hoe je vordert in je conversiedoel
  19. Je kunt gemakkelijk een uittreksel maken voor alle consultants
  20. Je kunt gemakkelijk een dashboard maken voor het overzicht

Mail nu je jaarplan

Bonus: als je je jaarplan nu mailt naar jaarplan @ ClineKennisDelen.nl krijg je gratis advies en herinneringen voor het schrijven van je volgende blog.

In deze video heb ik je verteld waarom je een jaarplan moet maken. Download nu hier je jaarplan!!

Dit zijn de overige afleveringen:

  1. Missie van jou en je bedrijf
  2. Kies 1 vertegenwoordiger van je doelgroep
  3. Het verhaal van je doelgroep
  4. Help je doelgroep
  5. Blijf bij mij! Hoe houd je ze vast?
  6. Mailing opzetten: hoe pak je dat aan?
  7. Shortcut: zo schrijf je snel een blogartikel
  8. Inleiding voor je product: het voorgerecht
  9. Maak een jaarplan voor je blog
  10. De rode loper van je website
  11. Effectieve website
  12. Social media: het moet van twee kanten komen

Tot ziens en: blijf je kennis delen!

2 reacties

  1. Rob van de Steenoven

    Dankjewel. Ik ga mijn best doen het verschil tussen mijn voornemen en het resultaat te verminderen.

  2. Geweldig, Rob! Als je hulp nodig hebt, weet je me te vinden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *