Kennisbank

Schrijf je nu in en ontvang elke twee weken het nieuwste artikel uit de kennisbank én een heldere infographic over de toegankelijkheid van 100 websites van adviesbureaus.

zoekwoorden

Zoekwoorden en waarom jij niets hebt aan de meest gezochte

Iedereen houdt van taart, maar ik niet. Iedereen is gek op kattenfilmpjes, maar ik niet. Iedereen heeft liever video dan ... Kijk Verder
eigen verhaal

Eigen verhaal op je homepage? Niet doen.

Vertel alsjeblieft niet je eigen verhaal op je homepage. Toen ik in 60 interviews vroeg wat adviesbureaus op hun website ... Kijk Verder
websites converteren

Websites converteren niet voor adviesbureaus. Of toch wel?

Websites converteren niet? Denk je dat adviesbureaus niet zoveel hebben aan een website? Denk jij dat je website niets oplevert? ... Kijk Verder
duurzame marketing

Duurzame marketing: eerlijk duurt het langst

Je hebt de laatste weken in het nieuws gezien hoe effectief sommige ondernemers mensen kunnen beïnvloeden: angstmarketing. Daar doe ik ... Kijk Verder
klanten binden

Klanten binden: oude, huidige en nieuwe

Klanten binden met je website? Voor veel adviesbureaus is de website niet meer dan een uitgebreid visitekaartje. Klanten binden met ... Kijk Verder
website

Wat levert je website op en hoe kan het beter?

Wat is het rendement van je website? Hoeveel tijd, geld en moeite kost het om je website te onderhouden en ... Kijk Verder
marketing is helpen

Marketing: waarom ik je echt niets wil verkopen

Een script waarmee je gegarandeerd je dienst verkoopt. Het bestaat. Er bestaan verschillende. Allemaal gebaseerd op gedegen breinwetenschap voor marketing ... Kijk Verder
klanten

“Klanten online vinden? Niets voor ons.”

Klanten online vind je toch niet  "Klanten online zijn niet interessant voor ons. Wij zijn een adviesbureau. We verkopen geen ... Kijk Verder
geef je klant de eer

Geef je klant de eer

De trots van de gever Emma krijgt een puzzel van Sinterklaas. Ze pakt hem direct uit en begint. Haar vader ... Kijk Verder
losgeslagen bloggers en je visie

Visie delen met losgeslagen bloggers

Ze bestaan nog. Adviesbureaus die geen blog willen, omdat de consultants dan zomaar hun eigen mening gaan verkondigen. Je wilt toch ... Kijk Verder
integriteit

Integriteit in je communicatie online: locker room talk?

Integriteit? Wat betekent het over zijn integriteit dat iemand die een machtig ambt ambieert zegt dat je niet serieus moet ... Kijk Verder
stijl

Stijl: hoe krijg je alle bloggers op 1 lijn?

Hoe krijg je de verschillende consultants in je bureau aan het bloggen in de zelfde tone of voice? Je wilt ... Kijk Verder
bloggen

Bloggen: hoe motiveer je consultants om te schrijven?

Hoe komt het dat het zoveel moeite kost om je consultants regelmatig te laten bloggen? En wat moet je doen ... Kijk Verder
social media

Videoserie met complete strategie voor je website

Wil jij een complete strategie voor je website op video? Hier vind je de aanpak in twaalf video's met stapels ... Kijk Verder
actieve website

Verkeer: hoe krijg je ze op je website?

Verkeer op je website Zorg dat je gevonden wordt. Door zoekmachines, maar vooral door mensen. Zoekmachineoptimalisatie is belangrijk, zeker. Het leuke ... Kijk Verder
twee kanten

V12 Social media: het moet van twee kanten komen

De liefde moet van twee kanten komen In deze video ga ik je vertellen hoe je waardevolle en diepgaande contacten ... Kijk Verder
blogsite

Blogsite: wel of niet doen? 7 argumenten tegen en 5 voor

"Zoek je een platform voor je expertise? Wij hebben 300.000 volgers!" stelt FrankWatching op zijn site. Waarom zou je gebruik ... Kijk Verder
effectieve website

V11 Effectieve website

Hoe zorg je voor een effectieve website? In deze video ga ik je vertellen wat er allemaal op een effectieve website ... Kijk Verder
vindbaar

‘Vindbaar’ is niet hetzelfde als ‘effectief’

Huur nooit een SEO-tekstschrijver Ik had al geschreven dat een SEO-tekst niet bestaat. Maar het is nog veel erger. Er ... Kijk Verder
rode loper

V10 De rode loper van je website

Leid jouw doelgroep over de rode loper In deze video vertel ik hoe je Herna aan de hand neemt en door ... Kijk Verder
opdrachtgevers zoeken niet de beste maar de eerste

Opdrachtgevers zoeken niet de beste, maar de eerste

Opdrachtgevers zijn wel degelijk op zoek Je accountmanager heeft een van de betere opdrachtgevers aan de telefoon. Die opdrachtgever vraagt ... Kijk Verder
content

V9 Maak een jaarplan voor je blog

In deze video ga ik je vertellen hoe je jouw online communicatie integreert met je bedrijfsvoering in een jaarplan en ... Kijk Verder
inleiding voor je product

V8 Inleiding voor je product: het voorgerecht

Inleiding voor je product: het voorgerecht Hoe krijg je meer klanten kunt krijgen met je website, terwijl je er nog ... Kijk Verder
shortcuts

V7 Shortcut: zo schrijf je snel een blogartikel

De shortcut is tegen mijn principes In deze video ga ik je iets vertellen wat eigenlijk tegen mijn principes in gaat. Ik ... Kijk Verder
websites en het menselijk brein

Websites doen maar wat; ze letten niet op kijkcijfers

Websites zijn soms net een liedje Websites kunnen onbedoeld iemand weg laten klikken, omdat ze denken dat het afgelopen is ... Kijk Verder
mailing

V6 Mailing opzetten: hoe pak je dat aan?

Mailing opzetten: hoe pak je dat aan? Mensen zijn nieuwsbrieven helemaal zat en toch kun jij een aantrekkelijke nieuwsbrief kunt ... Kijk Verder
website laaghangend fruit

Referenties: wat weet Pierre Bokma daarvan?

Referenties op je website Wat is de overeenkomst tussen theater en websites? Het theater en je website zijn allebei niet echt ... Kijk Verder
blijf

V5 Blijf bij mij! Hoe houd je ze vast?

Blijf bij mij! Hoe houd je ze vast? Hoe zorg je dat mensen langer op jouw website blijven en dan ook ... Kijk Verder
hoe help je je doelgroep?

V4 Help je doelgroep en krijg haar waar je haar hebben wil

Help je doelgroep en krijg haar waar je haar hebben wil Hoe krijg je de vertegenwoordiger van jouw doelgroep precies waar je ... Kijk Verder
verhaal

Alles komt samen in 2016

Samen komen na de polarisatie Polarisatie hebben we nu wel weer gehad. In 2016 komt alles samen, voorspel ik. Les ... Kijk Verder
actie

Acties: hoe krijg je het meeste effect voor je bureau?

Acties, maar nu even niet Geen acties van Cline deze maand. Je krijgt er al genoeg. Ik ben liever een kers ... Kijk Verder
content

Tekstschrijvers kunnen geen content maken

Content, content, content Online scoren vergt content, content, content, zeggen de marketeers. Zij hebben makkelijk praten, want zij maken zelf geen content ... Kijk Verder
oma op LinkedIn

LinkedIn is zinloos zonder blog

Honderd keer gedeeld op LinkedIn, duizend contacten, tienduizend volgers. Je post geliked, trending op Pulse. Het lijkt aantrekkelijk en aanbieders spammen je gek ... Kijk Verder
vertegenwoordiger van je doelgroep

V2 Kies 1 vertegenwoordiger van je doelgroep

Kies één vertegenwoordiger van je doelgroep In deze video vertel ik waarom je één vertegenwoordiger van je doelgroep moet kiezen en ... Kijk Verder
ondersteboven

Jij hebt geen tijd – je doelgroep wel?

Jij hebt geen tijd - je doelgroep wel? Dit artikel zet alles op zijn kop. Je dacht dat jij degene ... Kijk Verder
wat wil je doelgroep?

Wat wil je doelgroep? Vraag het niet aan mij

Wat wil je doelgroep? Vraag het niet aan mij Regelmatig krijg ik de vraag: 'Wat wil mijn doelgroep? Wat wil ... Kijk Verder
slaaf van de zoekmachine

Wees geen slaaf van de zoekmachine

Wees geen slaaf van de zoekmachine Als je blogt om bovenaan in Google te komen, heb je mij niet nodig ... Kijk Verder
verhaal van je doelgroep

V3 Het verhaal van je doelgroep

Toen ik twintig was, rookte, blowde, stevig dronk en ongezond at, had ik geen boodschap aan een oproep om gezond ... Kijk Verder
Bas Siers FranklinCovey

Communiceren om onze missie te vervullen – FranklinCovey

Communiceren volgens FranklinCovey 'The 7 Habits heeft veel fans. Maar dat zijn vaak individuele mensen die zichzelf verder willen ontwikkelen', zegt ... Kijk Verder
seks

De beste seks is goedmaakseks

Seks is leuk, maar het werkt niet Recent is er onderzoek gepubliceerd dat je klant graag klikt op berichten met seks erin, ... Kijk Verder
jongens versieren

Klanten versieren op het internet

Klanten versieren als jongens in het zwembad We gingen naar het zwembad, jongens versieren. Marjon was net veertien, ik nog dertien ... Kijk Verder
hnw

HNW: hoe houd je overzicht?

HNW: je hebt geen idee wat ze doen Misschien zijn je medewerkers nu wel aan het zwemmen! Of aan het solliciteren bij je ... Kijk Verder

Nieuwe fase: hoe vertel je je verhaal? De CEO van SAMR vertelt

Nieuwe fase in de muziek James Last een megaheld? Willem Brethouwer, directeur van SAMR, ken ik al langer. We lunchen ... Kijk Verder
diversiteit

Diversiteit op je website

'En de complete diversiteit van mijn team moet ik in één website proppen?!' Mark ziet het even niet meer zitten. Hij heeft ... Kijk Verder
links is star

Integer zaken doen? Links is star, rechts is fout

Integer relativeert niet Ben je links, vrouw, milieuvriendelijk, multicultureel, religieus of vegetariër, dan ben je overtuigd van je gelijk en niet ... Kijk Verder
filmcamera met beest voor thought leader

Video: 7 tips om thought leader te worden

Wees de thought leader in je branche Wil jij dat jouw bedrijf thought leader is in je markt? Wil je dat ze met ... Kijk Verder
blog is bron

Bron van je content: Waar plaats jij het?

Je blog is de bron van alles Social media is al weer voorbij geracet voordat je een profiel hebt. Je ... Kijk Verder
Klanten die jou geweldig vinden: 12 tips

Klanten die jou geweldig vinden: 12 tips

12 tips om je klanten te bereiken Natuurlijk ben jij geweldig. Je moet alleen de juiste mensen om je heen verzamelen die dat ... Kijk Verder
Vragen, leren en doorgeven

Vragen, leren en doorgeven

Vragen beantwoorden Wil jij elke dag iets leren? Wil jij de vragen beantwoorden van je doelgroep? Wil jij je kennis ... Kijk Verder
verkoop

7 Verkooptips van de Belastingdienst voor meer aandacht

Verkoop begint bij aandacht De Belastingdienst gebruikt geniepige methodes om jou aan te sporen om snel en eerlijk je belasting ... Kijk Verder
strategie

Hoe verleid je de bezoeker van je website?

Schrik je de bezoeker van je website af? Jouw enthousiasme kan je klant afschrikken. Of erger nog, de bezoeker van je ... Kijk Verder
doelgroep

Doelgroep bereiken: hoe helpt je website daarmee?

Geef je doelgroep iets waardevols Je kunt natuurlijk om het e-mailadres van je doelgroep vragen. Op een netwerkborrel kun je gemakkelijk ... Kijk Verder
social media statistiek

Social media: groeicijfers zijn waardeloos

Social media onzin? Geloof niets van wat je leest over social media. De groei van Twitter heeft een dieptepunt bereikt, ... Kijk Verder
online

Online communicatie: 10 fouten die bedrijven maken

10 fouten online en hoe jij het beter kunt Iedereen is nu wel zo'n beetje online. Maar velen doen maar wat. Jij ... Kijk Verder
verhaal

50 manieren om gezag te krijgen

Wil je gezag? Ben je ambitieus met je bureau? Want als je geen gezag ambieert, kun je nu beter filmpjes ... Kijk Verder
mensen enthousiasmeren

5 manieren om jouw mensen enthousiast te maken

Medewerkers enthousiast met de wortel en de stok Je zou ze zo graag eens een flinke trap onder hun - ... Kijk Verder
delen

Delen en er zelf beter van worden? Niet voor softies!

Delen is niet voor softies! De mensen die gelukkig worden van delen zijn geen softies die de wereld willen verbeteren. Het ... Kijk Verder
Ada Lovelace: kennis delen

Ada Lovelace: deel je kennis!

Wie was Ada Lovelace? Wie was die dochter van Lord Byron? Waarom is 14 oktober Ada Lovelace Day en wat heb jij ... Kijk Verder

Reageren is niet mogelijk