Kennisbank

    Schrijf je nu in en ontvang elke twee weken het nieuwste artikel uit de kennisbank én een heldere infographic over de toegankelijkheid van 100 websites van adviesbureaus.

    zakelijk bloggen

    Heeft zakelijk bloggen voor bedrijfsadvies wel zin?

    Vierenveertig jaar na zijn overlijden, krijgt mijn opa, Jan Pouwels, alsnog erkenning als belangrijke Nederlandse componist en organist. Aanleiding is ... Kijk Verder
    conversie online

    Klanten online krijgen, hoe doen andere bureaus dat?

    Wat is de bestelknop voor complexe adviesdiensten die veel vertrouwen vergen? Ze verkopen niet zo gemakkelijk online als schoenen. Maar ... Kijk Verder
    kies je doelgroep

    Kies je doelgroep strategisch

    "Wat is precies mijn doelgroep?" Die vraag is slimmer dan ze lijkt. Ten eerste zijn er veel te veel bedrijven, ... Kijk Verder
    blog

    Succesfactoren voor je blog: 10 tips

    Je blogt elke week, maar het levert niets op. Vanuit de mailing die je verstuurt met een link naar je ... Kijk Verder
    social media

    Social media: “Hoe kunnen we er potentiële klanten mee trekken?”

    Is het voor een adviesbureau nou wel of niet mogelijk om via social media klanten te krijgen? Je hebt immers ... Kijk Verder
    zoekgedrag

    Zoekgedrag van je doelgroep

    "Wat is het zoekgedrag van onze doelgroep; hoe ontdekken we op welke social media onze doelgroep zit en hoe zetten ... Kijk Verder
    vertrouwen

    Vertrouwen met je website opbouwen: hoe dan?

    Waarom zou je energie in je website steken als je in een branche werkt die gebaseerd is op vertrouwen? Vertrouwen ... Kijk Verder
    stappenplan CareerStories

    Stappenplan voor CareerStories

    "Elke dag dat ik langer wacht wordt de prestatiedruk groter. Ik heb het gevoel dat ik een bijzonder concept heb ... Kijk Verder
    doelgroep

    Hoe bereik jij je doelgroep? 8 vragen en een tip van de sluier

    Hoe kun je je doelgroep aanspreken met je website? Eenvoudig. Begin met het verhaal van je doelgroep. Op 9 mei ... Kijk Verder
    website: wether you think you can or you can't, you're right - Henry Ford

    Wat je website oplevert, is een self fulfilling prophecy

    Als je ervan uitgaat dat een website voor een adviesbureau niet meer kan zijn dan een veredeld (en duur!) visitekaartje, ... Kijk Verder
    marketing

    Marketing? Het kan ook integer.

    "Marketing is vrienden maken", zei Lambert Pater van Pentascope altijd. Maar ik was blij dat wij consultants niets aan marketing ... Kijk Verder
    homepage

    Homepage: de meest gestelde vraag op de Joomladagen

    "Wat zet ik op mijn homepage?" Bijna alle handen gingen omhoog bij mijn presentatie op de Joomladagen. Liever de homepage ... Kijk Verder
    zoekwoorden

    Zoekwoorden en waarom jij niets hebt aan de meest gezochte

    Iedereen houdt van taart, maar ik niet. Iedereen is gek op kattenfilmpjes, maar ik niet. Iedereen heeft liever video dan ... Kijk Verder
    eigen verhaal

    Eigen verhaal op je homepage? Niet doen.

    Vertel alsjeblieft niet je eigen verhaal op je homepage. Toen ik in 60 interviews vroeg wat adviesbureaus op hun website ... Kijk Verder
    Websites converteren niet voor adviesbureaus. Of toch wel?

    Websites converteren niet voor adviesbureaus. Of toch wel?

    Websites converteren niet? Denk je dat adviesbureaus niet zoveel hebben aan een website? Denk jij dat je website niets oplevert? ... Kijk Verder
    duurzame marketing

    Duurzame marketing: eerlijk duurt het langst

    Je hebt de laatste weken in het nieuws gezien hoe effectief sommige ondernemers mensen kunnen beïnvloeden: angstmarketing. Daar doe ik ... Kijk Verder
    klanten binden

    Klanten binden: oude, huidige en nieuwe

    Klanten binden met je website? Voor veel adviesbureaus is de website niet meer dan een uitgebreid visitekaartje. Klanten binden met ... Kijk Verder
    website rendement

    Wat is het rendement van je website?

    Wat is het rendement van je website? Hoeveel tijd, geld en moeite kost het om je website te onderhouden en ... Kijk Verder
    online marketing is helpen

    Online Marketing: waarom ik je echt niets wil verkopen

    Een script waarmee je gegarandeerd je dienst verkoopt. Het bestaat. Er bestaan verschillende. Allemaal gebaseerd op gedegen breinwetenschap voor online ... Kijk Verder
    klanten

    “Klanten online vinden? Niets voor ons.”

    Klanten online vind je toch niet  "Klanten online zijn niet interessant voor ons. Wij zijn een adviesbureau. We verkopen geen ... Kijk Verder
    geef je klant de eer

    Geef je klant de eer

    De trots van de gever Emma krijgt een puzzel van Sinterklaas. Ze pakt hem direct uit en begint. Haar vader ... Kijk Verder
    losgeslagen bloggers en je visie

    Visie delen met losgeslagen bloggers

    Ze bestaan nog. Adviesbureaus die geen blog willen, omdat de consultants dan zomaar hun eigen mening gaan verkondigen. Je wilt toch ... Kijk Verder
    integriteit

    Integriteit in je communicatie online: locker room talk?

    Integriteit? Wat betekent het over zijn integriteit dat iemand die een machtig ambt ambieert zegt dat je niet serieus moet ... Kijk Verder
    stijl

    Stijl: hoe krijg je alle bloggers op 1 lijn?

    Hoe krijg je de verschillende consultants in je bureau aan het bloggen in de zelfde tone of voice? Je wilt ... Kijk Verder
    bloggen

    Bloggen: hoe motiveer je consultants om te schrijven?

    Hoe komt het dat het zoveel moeite kost om je consultants regelmatig te laten bloggen? En wat moet je doen ... Kijk Verder
    actieve website

    Verkeer: hoe krijg je ze op je website?

    Verkeer op je website Zorg dat je gevonden wordt. Door zoekmachines, maar vooral door mensen. Zoekmachineoptimalisatie is belangrijk, zeker. Het leuke ... Kijk Verder
    blogsite

    Blogsite: wel of niet doen? 7 argumenten tegen en 5 voor

    "Zoek je een platform voor je expertise? Wij hebben 300.000 volgers!" stelt FrankWatching op zijn site. Waarom zou je gebruik ... Kijk Verder
    vindbaar

    Vindbaar: wat is het verschil met effectief?

    Huur nooit een SEO-tekstschrijver Ik had al geschreven dat een SEO-tekst niet bestaat. Maar het is nog veel erger. Er ... Kijk Verder
    opdrachtgevers zoeken niet de beste maar de eerste

    Opdrachtgevers zoeken niet de beste, maar de eerste

    Opdrachtgevers zijn wel degelijk op zoek Je accountmanager heeft een van de betere opdrachtgevers aan de telefoon. Die opdrachtgever vraagt ... Kijk Verder
    consistentie

    Consistentie: de belangrijkste tip voor je management-adviesbureau

    Consistentie 'Als ik je één tip mag geven voor online communicatie, dan is het consistentie', zegt Willeke van den Heuvel ... Kijk Verder
    samen werken

    Hoe kun je op kleine schaal content creëren?

    Grote bedrijven hebben een hele afdeling communicatie 'Was ik maar een groot bedrijf', zegt iemand uit mijn onderzoek tegen me ... Kijk Verder
    websites en het menselijk brein

    Websites doen maar wat; ze letten niet op kijkcijfers

    Websites zijn soms net een liedje Websites kunnen onbedoeld iemand weg laten klikken, omdat ze denken dat het afgelopen is ... Kijk Verder
    website laaghangend fruit

    Referenties: wat weet Pierre Bokma daarvan?

    Referenties op je website Wat is de overeenkomst tussen theater en websites? Het theater en je website zijn allebei niet echt ... Kijk Verder
    Alles komt samen in 2016

    Alles komt samen in 2016

    Samen komen na de polarisatie Polarisatie hebben we nu wel weer gehad. In 2016 komt alles samen, voorspel ik. Les ... Kijk Verder
    actie

    Acties: hoe krijg je het meeste effect voor je bureau?

    Acties, maar nu even niet Geen acties van Cline deze maand. Je krijgt er al genoeg. Ik ben liever een kers ... Kijk Verder
    social media

    Social media voor je blog inzetten

    Zet social media in voor je blog Je blog en je social media zijn beide onderdeel van je online communicatie ... Kijk Verder
    content

    Tekstschrijvers kunnen geen content maken

    Content, content, content Online scoren vergt content, content, content, zeggen de marketeers. Zij hebben makkelijk praten, want zij maken zelf geen content ... Kijk Verder
    oma op LinkedIn

    LinkedIn is zinloos zonder blog

    Honderd keer gedeeld op LinkedIn, duizend contacten, tienduizend volgers. Je post geliked, trending artikelen geplaatst. Het lijkt aantrekkelijk en aanbieders spammen je gek ... Kijk Verder
    geen tijd

    Jij hebt geen tijd – je doelgroep wel?

    Jij hebt geen tijd - je doelgroep wel? Je dacht dat jij degene was met haast, geen tijd en een ... Kijk Verder
    wat wil je doelgroep?

    Wat wil je doelgroep? Vraag het niet aan mij

    Wat wil je doelgroep? Vraag het niet aan mij Regelmatig krijg ik de vraag: "Wat wil mijn doelgroep? Wat wil ... Kijk Verder
    slaaf van de zoekmachine

    Wees geen slaaf van de zoekmachine

    Wees geen slaaf van de zoekmachine (gereviseerd 1 sept 17) Je hebt mij niet nodig als je blogt om bovenaan ... Kijk Verder
    Bas Siers FranklinCovey

    Communiceren om onze missie te vervullen – FranklinCovey

    Communiceren volgens FranklinCovey 'The 7 Habits heeft veel fans. Maar dat zijn vaak individuele mensen die zichzelf verder willen ontwikkelen', zegt ... Kijk Verder
    jongens versieren

    Klanten verwerven op het internet

    Klanten verwerven is net zoiets als jongens versieren. We gingen naar het zwembad, jongens versieren. Marjon was net veertien, ik ... Kijk Verder
    hnw

    HNW: hoe houd je overzicht?

    Misschien zijn je medewerkers nu wel aan het zwemmen! Of aan het solliciteren bij je concurrent... Je hebt geen idee wat je ... Kijk Verder

    Nieuwe fase: hoe vertel je je verhaal? De CEO van SAMR vertelt

    MarketResponse was dé onderzoeker voor onder meer grote winkelketens. Ineens was de website van MarketResponse weg, een nieuwe fase gestart ... Kijk Verder
    diversiteit

    Diversiteit op je website

    Diversiteit op je website Op je bureau zijn 25 consultants actief. Allemaal net even anders, met ieder zijn eigen specialisme: je ... Kijk Verder
    integer

    Integer zaken doen? Links is star, rechts is fout

    Integer relativeert niet Ben je links, vrouw, milieuvriendelijk, multicultureel, religieus of vegetariër, dan ben je overtuigd van je gelijk en niet ... Kijk Verder
    filmcamera met beest voor thought leader

    Thought leader worden? 7 tips met video

    Wees de thought leader in je branche Wil jij dat jouw bedrijf thought leader is in je markt? Wil je dat ze met ... Kijk Verder
    blog is bron

    Bron van je content: Waar plaats jij het?

    Je blog is de bron van alles (update 20 juni '17) Je content wil je altijd vanuit dezelfde bron delen ... Kijk Verder
    meer klanten

    Meer klanten die jou geweldig vinden: 12 tips

    12 tips om meer klanten te bereiken Hoe minder klanten in je doelgroep, hoe meer klanten je bereikt. Hoe zit dat? Uit mijn ... Kijk Verder
    verkoop

    7 Verkooptips van de Belastingdienst voor meer aandacht

    Verkoop begint bij aandacht De Belastingdienst gebruikt geniepige methodes om jou aan te sporen om snel en eerlijk je belasting ... Kijk Verder
    strategie

    Hoe verleid je de bezoeker van je website?

    Schrik jij de bezoeker van je website af? Jouw enthousiasme kan je klant afschrikken. Of erger nog, de bezoeker van ... Kijk Verder
    doelgroep bereiken

    Doelgroep bereiken: hoe helpt je website daarmee?

    Wil je je doelgroep bereiken? Geef iets waardevols Al die mensen die er rondlopen en jouw diensten zo goed kunnen gebruiken ... Kijk Verder
    social media statistiek

    Statistiek van social media is waardeloos

    Statistiek social media is onzin Geloof niets van wat je leest over de statistiek van social media. De groei van Twitter ... Kijk Verder
    online

    Online communicatie: 10 fouten die andere bedrijven maken

    10 fouten online en hoe jij het beter kunt Iedereen is nu wel zo'n beetje online. Maar velen doen maar wat. Jij ... Kijk Verder
    Espertise

    Expertise: 50 manieren om gezag te krijgen

    Heb je expertise? Wil je gezag? Ben je ambitieus? Expertise onderscheidt jou van al die andere adviesbureaus. En als je geen ... Kijk Verder
    mensen enthousiasmeren

    Motiveren van je consultants: 6 methoden

    Medewerkers motiveren met de wortel en de stok Je zou ze zo graag eens een flinke trap onder hun - ... Kijk Verder
    delen

    Delen en er zelf beter van worden? Niet voor softies!

    Delen is niet voor softies! De mensen die gelukkig worden van delen zijn geen softies die de wereld willen verbeteren. Het ... Kijk Verder
    Ada Lovelace: kennis delen

    Ada Lovelace had een opdracht: deel je kennis!

    Wie was Ada Lovelace? Wie was die Ada Lovelace, behalve de dochter van Lord Byron? Waarom is zij beschermvrouwe van deze ... Kijk Verder
    twee kanten

    V12 Social media: het moet van twee kanten komen

    De liefde moet van twee kanten komen In deze video ga ik je vertellen hoe je waardevolle en diepgaande contacten ... Kijk Verder
    effectieve website

    V11 Effectieve website

    Hoe zorg je voor een effectieve website? In deze video ga ik je vertellen wat er allemaal op een effectieve website ... Kijk Verder
    rode loper

    V10 De rode loper van je website

    Leid jouw doelgroep over de rode loper In deze video vertel ik hoe je Herna aan de hand neemt en door ... Kijk Verder
    content

    V9 Maak een jaarplan voor je blog

    In deze video ga ik je vertellen hoe je jouw online communicatie integreert met je bedrijfsvoering in een jaarplan en ... Kijk Verder
    inleiding voor je product

    V8 Inleiding voor je product: het voorgerecht

    Inleiding voor je product: het voorgerecht Hoe krijg je meer klanten kunt krijgen met je website, terwijl je er nog ... Kijk Verder
    shortcuts

    V7 Shortcut: zo schrijf je snel een blogartikel

    De shortcut is tegen mijn principes In deze video ga ik je iets vertellen wat eigenlijk tegen mijn principes in gaat. Ik ... Kijk Verder
    mailing

    V6 Mailing opzetten: hoe pak je dat aan?

    Mailing opzetten: hoe pak je dat aan? Mensen zijn nieuwsbrieven helemaal zat en toch kun jij een aantrekkelijke nieuwsbrief kunt ... Kijk Verder
    blijf

    V5 Blijf bij mij! Hoe houd je ze vast?

    Blijf bij mij! Hoe houd je ze vast? Hoe zorg je dat mensen langer op jouw website blijven en dan ook ... Kijk Verder
    hoe help je je doelgroep?

    V4 Help je doelgroep en krijg haar waar je haar hebben wil

    Help je doelgroep en krijg haar waar je haar hebben wil Hoe krijg je de vertegenwoordiger van jouw doelgroep precies waar je ... Kijk Verder
    verhaal van je doelgroep

    V3 Het verhaal van je doelgroep

    Toen ik twintig was, rookte, blowde, stevig dronk en ongezond at, had ik geen boodschap aan een oproep om gezond ... Kijk Verder
    vertegenwoordiger van je doelgroep

    V2 Kies 1 vertegenwoordiger van je doelgroep

    Kies één vertegenwoordiger van je doelgroep In deze video vertel ik waarom je één vertegenwoordiger van je doelgroep moet kiezen en ... Kijk Verder
    missie

    V1 Jouw missie en die van je bedrijf

    Wat is jouw missie? En de missie van je consultants? Ligt die in lijn met die van de organisatie? En ... Kijk Verder
    videoserie wervende website

    Videoserie Wervende Website met complete strategie

    Wil jij een complete strategie op Videoserie Wervende Website? Hier vind je de aanpak in twaalf video's met stapels voorbeelden in heldere taal ... Kijk Verder

    Reageren is niet mogelijk