Expertise: 50 manieren om gezag te krijgen

Heb je expertise? Wil je gezag? Ben je ambitieus?

Expertise onderscheidt jou van al die andere adviesbureaus. En als je geen gezag ambieert, kun je nu beter filmpjes van katten gaan bekijken. Als je werkelijk ambitieus bent, wil je iets bereiken in de wereld. Liever gezag dan macht. Misschien eerst bij je eigen klanten, maar als je écht ambitieus bent, wil je toch de hele wereld veroveren. Met je plannen. Je ideeën. Je boodschap.

Het begint met kennis delen

De wereld veroveren op gezag begint met kennis delen. Door jouw kennis te delen worden je klanten betere klanten, de wereld een betere wereld en daardoor word jij ook beter. Beter gewaardeerd. Een betere opdrachtnemer en leverancier. Een beter mens. Met gezag.

expertiseBetere klanten

Een goede klant is vooraf geïnformeerd over jouw ambities, de ervaring en capaciteiten van je mensen en het soort projecten waar je bureau goed in is. Een goede klant is voorbereid. Geef daarom op je website de informatie en kennis die die klant nodig heeft om zich voor te bereiden.

Bepaal je doelgroep

Ik heb niet gezegd dat jij je kennis voor niets moet weggeven. Het eerste stukje wel. Zoals de slager een plakje worst weggeeft. Om te proeven. Om te verleiden. Om te laten zien wat je in huis hebt. Daarmee selecteer je al je doelgroep. Je kiest voor een doelgroep die het aanspreekt, die het weet te waarderen en die meer wil. Een ideaal publiek om een stapje verder te gaan.

De volgende stap

Spreek dit publiek aan en vraag hun gegevens om hen te bereiken wanneer je meer van dat lekkers hebt. Om hen een keer een persoonlijke aanbieding te doen. Nodig hen uit te reageren om te weten waarmee je hen kunt helpen. Het is jouw doelgroep en ze hebben het liefst een opdrachtnemer die hen precies geeft wat ze hebben willen.

In praktijk

789 mensen krijgen elke twee weken een e-mail van mij (december 2016), die ze gretig lezen. In de e-mail staat een link naar deze website waarin ik elke keer een artikel plaats met waardevolle tips voor mijn doelgroep. Mijn plakje worst. Mijn expertise. Ik nodig mensen uit via social media en via de e-mail. Ik geef specifieke tips voor artikelen waarbij ik regelmatig naar blogartikelen verwijs. Hiernaast bied ik een infographic aan met de toegankelijkheid van 300 adviesbureaus en vraag daarvoor een e-mailadres. Dat betekent dat iedereen met enige potentiële interesse in mijn diensten elke twee weken eraan herinnerd wordt waar ik goed in ben. Wat kun jij aanbieden als plakje worst?

Jouw resultaat

Stel je kennis en expertise ten toon zonder echt op te scheppen. Laat succesvolle cases zien en inspireer daarmee je volgers. Je projecten zijn een enorm archief aan content voor berichten op social media. Geef gastbloggers een podium en laat ze hun successen vieren. Zo weten je klanten waarvoor ze je allemaal in kunnen huren. Je kennis wekt vertrouwen en het delen creëert een gunfactor. Het werkt. Voor je klanten en voor mensen die je volgen en nooit je klant worden maar er misschien wel iets goeds mee doen of erop voort borduren, er wellicht een ander op wijzen. En voor jou. Laatst kreeg ik weer eens een mail van een oud-collega met wie ik twee jaar geleden een kop koffie heb gedronken. Dat is nu een opdracht. En dan heb ik het nog niet eens over je online vindbaarheid.

Download 50 manieren

Wil jij 50 manieren om gezag te verwerven? Die vind je in mijn e-boek 50x Kennis Delen. Download het meteen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *