Continuïteit? Stel een pakket samen en blijf onder de aandacht

Continuïteit is essentieel

Continuïteit is de eerste levensbehoefte van je bureau. Voor je klanten, je medewerkers en jezelf. Je website draagt daaraan bij als je die goed opzet. Richt je aan je doelgroep, laat zien wie je bent en wat je voor hen kunt betekenen. Onderhoud je website en zorg daarmee voor continuïteit online.

Kies een pakket dat bij je bureau past. Sommige onderdelen wil je zelf doen. Voor andere heb je al een vaste leverancier.

Voor elk onderdeel kun je kiezen uit de niveaus Kern, Pro en Top. Neem contact op voor een uitgebreide intake en een advies op maat.

continuïteitDoel website

Richt jij je website vooral op bestaande klanten of wil je ook nieuwe klanten aanspreken, eventueel na een persoonlijke kennismaking?

Wat wil je met je website bereiken? Is het een veredeld visitekaartje of een actieve ondersteuning van je marketing? Wil je vertellen wie je bent & wat je doet of wil je continuïteit van je online aanwezigheid, continue aandacht van je doelgroep en continuïteit van je bureau?

Het verhaal van de doelgroep

Ik heb slecht nieuws voor je: je website gaat niet over jou. En als dat wel zo is, is niemand geïnteresseerd. Ook leest niemand je nieuwsbrief als je vertelt welke leuke opdracht je gekregen hebt, wat je op de heidag hebt gedaan en dat jullie een nieuwe inrichting van je bedrijfspand hebt. Mensen zijn egocentrisch. Ze willen alleen iets lezen als het over henzelf gaat. Wil je de aandacht vasthouden, zorg dan voor continu nieuwe inhoud die je opdrachtgever interessant vindt. Die over hem gaat. Daarvoor moet je eerst zijn verhaal achterhalen.

Je praat ook niet tegen bedrijven – want dat zijn maar stenen muren.  Je praat tegen mensen. En internet bied je de kans om interactief de dialoog aan te gaan.

Jouw verhaal en dat van alle consultants

Het standaardverhaal over je bureau voldoet niet meer. Opdrachtgevers, mensen immers, willen weten met welke mensen ze te maken krijgen. Vertel het verhaal van je mensen, of beter nog: laat hen het zelf vertellen. Iedere consultant een eigen pagina met een persoonlijk verhaal. Niet hun cv, maar wat hen drijft. Waar je ze ’s nachts wakker voor mag maken. Waarom ze ’s morgens hun bed uitkomen. Wat ze overdag op je bureau graag doen. En ook wat ze ’s avonds graag doen. Goede foto erbij. En natuurlijk een link naar de artikelen die ze geschreven hebben over wat ze voor het bureau doen.

De rode loper

Je website als een reis, een customer journey. Het is de winkel van je bureau waar jij de websitebezoeker langs je diensten en producten leidt. Zorg dan wel dat ze op de juiste pagina terechtkomen en het pad lopen dat jij hebt uitgestippeld. Wat wil je dat je doelgroep er doet?

Vindbaarheid

De website van een adviesbureau zal op zichzelf niet gauw klanten genereren. Maar je website is wel een actief en centraal punt in je marketing. Iedereen googelt, ook opdrachtgevers die je nieuwsbrief en blog niet volgen. Zorg dan dat ze jouw website tegenkomen. Daarom baseer je de teksten mede op zoekwoorden uit het verhaal van je doelgroep. Dat ondersteun je met social media en professioneel onderhoud van je website. Daarnaast richt je je website ook technisch optimaal in voor de vindbaarheid.

Webteksten

Als ze eenmaal op je website zijn, wil je dat ze de rode loper volgen die je hebt uitgestippeld. Teksten, inrichting en knoppen leiden de weg.

Social media

Noodzakelijk voor de vindbaarheid en geloofwaardigheid van je bureau en dus je continuïteit. Social media is net zo essentieel als een telefoonnummer, zelfs als je er persoonlijk niets mee hebt. Als je de website goed inricht en onderhoudt, hoeft social media je maar weinig tijd, geld en moeite te kosten. En alles is uit te besteden. Zorg dat je goede profielen hebt op 1 tot 3 platforms en regelmatig berichten post. Plaats deelknoppen onder belangrijke pagina’s en berichten van je website.

Jaarplan

Je projecten plan je, je budgetten plan je, dus ook je communicatie plan je. Online en offline sluiten op elkaar aan. Het thema sluit aan op je bedrijfsmissie. Je haakt aan op data, evenementen en trending topics die je doelgroep interesseren. En het ondersteunt je continuïteit.

Continuïteit

Nu we het er toch over hebben. Je auto is niet veel waard zonder benzine, zo moet je ook je website voeden met actuele informatie. Neem eens per jaar al je teksten door en schrijf regelmatig nieuwe artikelen, minstens eens per maand. Die deel je in je nieuwsbrief en op social media. De artikelen bestaan uit waardevolle informatie voor je doelgroep over nieuwe ontwikkelingen in het veld, projecten en deelprojecten uit de praktijk van je bureau en concrete tips – dus niet de nieuwe locatie van je bureau. De informatie komt van de mensen die daar het meest van weten: je consultants.

Vergelijk eerst je website

Reageren is niet mogelijk