Contact met Cline Communicatie online

Contact koffie

Caroline D. van Wijk
06 484 11 065
Skype: clinekennisdelen
C@ClineKennisDelen.nl
Voorstraat 68 2611 JS Delft

Volg Cline op
fb_icon_325x325twitterLinkedIn_logo_initials

 

KvK 54544378

Neem nu contact op




branche

aantal medewerkers

Kleine lettertjes

Doe ik niet aan. Ik werk liever met het touwtje uit de brievenbus. In principe werk ik op basis van vertrouwen en wanneer dat spaak loopt zijn dit mijn algemene voorwaarden. Drie A4’tjes in een elfpuntsletter. Heel begrijpelijk en soms zelfs grappig. Zelf geschreven en juridisch waterdicht. Omdat juridische kennis er niet is om te verhullen achter ingewikkelde formules, maar om te delen. Nu jij weer.

Blogbijbel

In 2012 schreef ik de Blogbijbel. Daar houd ik een website over bij, uiteraard met blog. In mijn blog daar eindeloos veel tips voor de enthousiaste blogger. Wil je het systematisch, met meer dan honderd oefeningen in een fijne map? Heb ik voor je. Volg je het liever online? Ook de e-boekversie is beschikbaar. Ga naar de website Blogbijbel.nl.

Clineschrijft: puur tekst en techniek

Hoef je al dat gedoe eromheen niet? Wil je gewoon rechttoe-rechtaan een goede tekst voor je website, rapport, mailing of verslag? Wil je een verhaal om je boodschap over te brengen of om je jaarverslag te illustreren? Doe ik óók. Kijk maar op Clineschrijft.

Contact begint met luisteren

Het is dus niet de bedoeling dat ik heel veel vertel op deze pagina. Maar omdat Google het belangrijk vindt dat ik heel veel informatie plaats, eisen zij minimaal 300 woorden, liefst ruim 400.

Nu je hier toch bent, kan ik je net zo goed een tip geven. Als jij contact wilt met jouw doelgroep, begin dan met luisteren. Stephen Covey noemt dat in Eigenschap 5 van The 7 Habits: Seek first to understand, then to be understood. Het maakt contact zoveel gemakkelijker. Je kunt het op je website bijvoorbeeld hebben over de onderwerpen die jouw doelgroep bezighouden. Je kunt hun aspiratie en hun wensen aanspreken, je kunt het probleem belichten van de kant die zij herkennen. Je kunt de insteek kiezen van de oplossing die zij zoeken, ook al is dat niet altijd de juiste. Je kunt inhaken op de urgentie die zij ervaren. En je kunt de resultaten benoemen die zij zoeken.

Hierin geldt nog meer dan anders: assumption is the mother of all fuckups. Vraag dus, voordat je aanneemt dat jouw doelgroep jouw verhaal deelt. Zoals Ford met zoveel woorden zei: ‘Niemand wilde een auto. Als je ze in 1898 gevraagd had wat ze wilden hebben, hadden ze om een sneller paard gevraagd.’ Begin dus bij het paard.

Reageren is niet mogelijk